Nordijska hoja za zdravo telo in dobro počutje

Nordijska hoja za zdravo telo in dobro počutje

  • 22.04.2020
  • Priljubljenost vadbe z uporabo nordijskih palic se pripisuje enostavnosti, dostopnosti in veliki učinkovitosti. Delavnice se odvijajo na prostem, z varno medsebojno razdaljo ob strokovnem vodenju. Z izvedbo delavnic pričnemo takoj, ko se sprostijo ukrepi vlade!

Prednost vadbe je dostopnost, brez posebnih zahtev. Lahko jo izvajamo preko celega leta in podoživimo letne čase v vsej lepoti. Za hojo potrebujete nordijske palice, udobno športno opremo in znanje o pravilni tehniki vadbe. Zato nordijska hoja spada med cenovno zelo ugodne športne dejavnosti.

V kolikor želite zvišati raven vaše telesne pripravljenosti, je nordijska hoja odlična aktivnost in oblika vadbe, ki deluje na celotno telo. Glavni namen je povečati pozitivne učinke hoje, ne da bi obremenjevali vaše telo, kar dosežemo z uporabo lahkih, posebno oblikovanih palic za hojo. Pozitivne učinke vadbe najdete tudi v članku  - Spremenite svoj sprehod v učinkovito vadbo.

Zdravstveni delavci že leta poudarjajo prednosti hoje za osebno kondicijo in dobro počutje. Uporaba posebej zasnovanih palic in izvedba aktivnih korakov omogoča vadbo, kjer deluje kar 90% mišic telesa, obenem pa izboljšate svojo držo, ravnotežje in stabilnost. Vadbe ne priporočamo v ekstremni vročini ali hudem mrazu.

V času trajanja tečaja, vsem udeležencem zagotovimo palice za nordijsko hojo.

PALICE – najpomembnejši del opreme:

  • So lahke, namenjene prenosu velikih obremenitev in zelo vzdržljive;
  • Izdelane so iz karbona ali za začetek bolje iz mešanice karbona in steklenih vlaken. Lahko so tudi iz aluminija (nižji cenovni razred);
  • Priporočamo palice iz enega kosa in ne zložljivih, saj se pri slednjih tresljaji prenašajo na komolce in zapestja ter povzročajo telesne poškodbe;
  • Ergonomsko oblikovan (najbolje iz plute) ročaj;
  • Zanka na ročaju je različnih velikosti (S, M, L, XL);
  • Konica palice je iz kakovostnih materialov. Za hojo po asfaltu so namenjeni posebni gumijasti čepki;

      Dolžina palic:

  • Palice so na voljo v velikosti med 110 in 145 cm, na 5cm razmika.
  • Splošna formula za pomoč pri izbiri velikosti: vaša telesna višina x 0,7.
  • Nasvet: stojite vzravnano v čevljih in palico prislonite ob bok telesa. Komolec upognemo pod kot 90 stopinj in primemo palico za ročaj.

ČEVLJI

  • Primerni so tekaški copati ali pohodni čevlji;
  • Profil podplata nas se dobro oprijema tal.

OBLEKA

  • Primerna vremenskim razmeram;
  • Športna oblačilo, ki je zračno;
  • Primerno oblačenje v stilu čebule (več plasti, ki jih lahko postopoma slačimo);
  • Primerno pokrivalo v mrazu oz. zaščita pred soncem.

 

Želite učinkovit ukrep za zdravje zaposlenih? Pokličite nas.

Lahko pišete na Polona.stajnar@sportna-unija.si ali pokličete po telefonu 041 789 232 in z veseljem vam bom pomagala!

 

Polona Štajnar,

licenciran učitelj nordijske hoje